유레카포탈서비스를 사용하기 위한 ID 찾기 및 Password 재설정 기능을 제공합니다.
Password 10회 오류로 계정이 잠긴 경우, Password를 선택하여 본인 인증 후 해제하실 수 있습니다.
① 원하는 항목(ID 또는 Password)을 선택하시고,
② ID를 찾을 경우, 신분(사용자그룹) 선택 후 [본인인증] 버튼을 클릭합니다.
본인 인증 절차가 완료되면,
ID는 화면에서 확인할 수 있으며, 재설정된 비밀번호는 본인의 휴대폰으로 전송됩니다.
③ Password를 재설정할 경우, 본인 ID 입력 후 [본인인증] 버튼을 클릭합니다.
본인 인증 절차가 완료되면,
재설정된 비밀번호가 본인의 휴대폰으로 전송됩니다.
You can search your ID or reset its password here.
To unlock your locked(due to password errors) ID, select [Password] and proceed.
① Choose either [ID] or [Password] to find.
② For the ID, select your [Identity] and click [Identity authentication].
When the authentication process is done,
You can find your ID on the page and its new password will be sent to your own mobile phone.
③ For the password, enter your ID and click [Identity authentication].
When the authentication process is done,
Your new password will be sent to your own mobile phone.